ASV trzpień od mieszka odprowadzającego cośnienie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolo1
    Classic
    • 2009
    • 34

    ASV trzpień od mieszka odprowadzającego cośnienie

    Heh moze i ja sie pojawie bo niestety w ten wtorek niemoglem ;D
  • PZ13
    Ambiente
    • 2008
    • 114

    #2
    ASV trzpień od mieszka odprowadzającego cośnienie

    Chodzi ciężko, ręcznie rozruszać się praktycznie nie da 2 razy uzyskałem skok 1,5-2 cm, a normalnie ledwie drgnie 0,5 cm.
    Turbina permanentnmie wyłacza się na II biegu przy 3800-400 obr,
    Vag wykazuje bład przeładowania, a ostatnio zapala się kontrolka z blokiem silnika....

    mam tego dość....
    ECO POWER ;-)

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      PZ13, albo mieszek albo zapieczone kierownice
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • PZ13
        Ambiente
        • 2008
        • 114

        #4
        Raczej nie kirownice, co zrobić z cholernym ciężko ruszającym się trzpieniem mieszka, ręcznie się go nie da zaktywizować....
        ECO POWER ;-)

        Komentarz

        • pskosz
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 703

          #5
          Można (trzeba) wymienic mieszek jest podobno na słomczynie. Ja akurat mam od passata. Trzeba trochę przerobić ale działa.
          pozdrowienia

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez PZ13
            Raczej nie kirownice
            skąd ta pewność :?:
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Paweł T
              Elegance
              • 2006
              • 784

              #7
              jak nie można ruszać cięgłem to chyba właśnie kierownice a nie mieszek.
              TDI ASV 140KM 300Nm

              Komentarz

              • PZ13
                Ambiente
                • 2008
                • 114

                #8
                Trzepień dał się wcisnąć do końca ze dwa razy (po kilkanaście razy) ale na granicy złamania kciuka.....
                ECO POWER ;-)

                Komentarz

                • pskosz
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 703

                  #9
                  U mnie szlag trafił właśnie mieszek nie dało się go wogóle ruszyć
                  pozdrowienia

                  Komentarz

                  • PZ13
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 114

                    #10
                    ALe z drugiej strony mwyłacza turbo tylko przy 4000 obr na III biegu, więc jak bym nie wiedział jak sprawdzić, to bym myślał ze wszystko OK.

                    Jak się objawia, ze mieszek szlag trafł?
                    ECO POWER ;-)

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      U mnie szlag trafił właśnie mieszek nie dało się go wogóle ruszyć
                      dokładnie, jest to możliwe
                      Zamieszczone przez PZ13
                      ALe z drugiej strony mwyłacza turbo tylko przy 4000 obr na III biegu, więc jak bym nie wiedział jak sprawdzić, to bym myślał ze wszystko OK.

                      Jak się objawia, ze mieszek szlag trafł?
                      zdemontuj go i będziesz wiedział co blokuje :roll:
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • PZ13
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 114

                        #12
                        Podobno się nie da, a potem trzeba coś wyważać w turbinie????
                        ECO POWER ;-)

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez PZ13
                          Podobno się nie da, a potem trzeba coś wyważać w turbinie????
                          q..a kolego albo zmieniaj turbine albo lepiej zmień mechanika bo nie ma pojęcia o czym Ci pieprzy
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • wojtisek1
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 429

                            #14
                            jaki jest normalnie skok tego cięgła??
                            NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                            Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                            Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                            171 KM ; 402 Nm obr/min
                            Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              wojtisek1
                              podepnę się pod temat
                              u mnie jest skok ok 2-3 cm Jak odłącze przewo od N75 i zazsam to dzwigienka tez chodzi

                              Komentarz

                              • wojtisek1
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 429

                                #16
                                a jesteście mi wstanie opisać( wiem , że to trudne) jakiej siły trzeba użyć do poruszenia tym cięgłem. Jestem dosyć silnym człowieczkiem , ale do uruchomienia tego małego cięgiełka muszę użyć znacznej siły, najlepiej kciukiem lewej dłoni i palec mocno boli , a ruch jest w okolicach 1-1.5 cm
                                Ale się uzewnętrzniłem :lol:
                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wojtisek1
                                  a jesteście mi wstanie opisać( wiem , że to trudne) jakiej siły trzeba użyć do poruszenia tym cięgłem. Jestem dosyć silnym człowieczkiem , ale do uruchomienia tego małego cięgiełka muszę użyć znacznej siły, najlepiej kciukiem lewej dłoni i palec mocno boli , a ruch jest w okolicach 1-1.5 cm
                                  Ale się uzewnętrzniłem :lol:
                                  Siła z jaką można ruszyć sztangę jest uzależniona od tego jak mocna jest sprężyna w mieszku (zakładam że kierownice nie stawiają oporu który może być następstwem zacierania się ich). Z reguły trzeba użyć trochę siły.
                                  Ruch sztangi w okolicach 1.5 cm jest poprawny
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • wojtass
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    #18
                                    wojtisek1
                                    dokładnie mam jak Ty mówisz Dużo siły a kciuk boli jak jasna cholera :wink:

                                    Komentarz

                                    • PZ13
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 114

                                      #19
                                      Czesc,

                                      Mój nie chodził prawie wogule, max 0,5 cm, wywalało turbinę, po polewaniu odrdzewiaczem i smarem odpornym na cisnienie i wysoką temperaturę po 2 tyg ruszył.

                                      Teraz bezwzglednie trzeba przeganiać auto 1-2 razy w tygodniu, tzn. gaz do podłogi na kazdym biegu, niech sie zaworek męczy.

                                      Na ciepłym silniku mogę go ruszyć bez problemu ok 50 razy, ale wymaga to dość dużej siły. Ruszam go przez kawałek skóry licowej (jak do wyrobu góralskich pantofli) złożonej potrójnie. Na zimnym grozi wyłamaniem kciuka....

                                      O zassaniu przez weżyk raczej nie ma mowy...
                                      ECO POWER ;-)

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10964
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wojtass
                                        Jak odłącze przewo od N75 i zazsam to dzwigienka tez chodzi
                                        u mnie po zassaniu przez wężyk to płuca się zapadają a nie mieszek rusza :P

                                        natomiast jak palcem przez podkładkę jakąś to dosyć ciężko chodzi
                                        i się auto dziwnie zachowuje bo raz jak benzyna i ma kopa od 3000rpm, raz jak SDI, a czasami jak seria - dziwne :shock:
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • marekdudi
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 64

                                          #21
                                          Pozdrawiam,miewałem podobne kłopoty najlepiej jest odkręcić mieszek od podstawy [ dwie nakrtki ] i odhaczyć czpień zabezpieczony segerem i rozruszać mieszek.efekt gwarantowany.
                                          marekdudi

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez marekdudi
                                            efekt gwarantowany
                                            tylko pod warunkiem że to wina zacinającego się sztangi w mieszku i to też efekt na krótką metę
                                            krzynol, jeśli auto zaczyna jechać od 3000 to może być to objaw dziury w mieszku lub nieszczelności w ukł. podciśnienia lub jeszcze kilku rzeczy,
                                            jak SDI > notlauf
                                            podjedź do Roberta (rob555) i będziesz wiedział o co chodzi
                                            PZ13, zdemontuj mieszek i będziesz wiedział co stawia opór, mieszek czy kierowniczki
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              podpinając sie pod temat zwiazany z podciśnieniem chcę zapytać się-jak sprawdzić- prawidłowe działanie elektrozaworu N75 (może jest zanieczyszczony i się zacina) :?: Silnik (100 000 km) nie łapie notlaufa, nie ma błędów, nie przechodzi w tryb awaryjny, a czasami autko jest mułowate-trochę opornie wchodzi na obroty powyżej 3000 obr. Przewody podcisnienia szczelne prowadnica z mieszka chodzi (i po ruszeniu ręcznym na wyłączonym silniku i po załączeniu silnika widać jak ładnie porusza się cięgno sterowania kierownicami). Jakieś fachowe sugestie co do zdiagnozowania takiego problemu :?:
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                endryu, kilka sposobów które mogą coś powiedzieć o N75:
                                                > po wyłączeniu silnika puknij go lekko i posłuchaj czy nie wydaje dziwnego dźwięku (jeśli jest ok to nic nie powinieneś usłyszeć)
                                                > po wyłączeniu silnika odczekaj około 1-2min i zdejmij górny przewód podciśnienia (warunek że wszystko jest szczelne). Musisz usłyszeć wyraźne "psyk". Jeśli nie syknie to jest nieszczelność w układzie lub właśnie zawór "nie trzyma"
                                                > podmień na inny 100% sprawny i zobacz zachowanie auta

                                                Jeśli dzieję sie coś powyżej 3000obr/min. to sprawdź przepływkę. Może to przez nią.
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  dzięki, posprawdzam w/g Twoich rad. Przepływka jest ok. Sprawdzana vag-iem w trakcie jazdy. W trakcie normalnej pracy silnika i tego-czasem mulenia silnik wchodzi do maks. obrotów. I w trakcie tego mulenia spalanie jest większe, średnio o około 0,5-0,7 litra paliwa. Zastanawiam się czy nie wykonać u jakiegoś specjalisty od diagnostyki "długodystansowego" testu. Fachowiec po parametrach w określonych warunkach powinien coś ustalić ?
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...